onsdag den 14. marts 2012

Paleo...

Herhjemme har vi i de sidste par uger spist efter paleo-principperne. I Danmark bliver den kost også kaldt for stenalderkost og grundprincipperne er at undgå mælkeprodukter, kornsorter, salt og sukker og derimod spise masser af kød, grøntsager og frugt.

Jeg må indrømme at jeg var lidt skeptisk i startet, men efter at have fulgt det i et par uger er jeg blevet glad for det. Jeg har tabt mig, føler mig ikke oppustet og har generelt mere energi, synes jeg.

Her er et par billeder af hvad stenalderkosten kan indeholde:

2 kommentarer:

  1. Har godt hørt om den og synes det er lidt interessant. Men hvordan med kalk, tager du så det ved siden af eller hvad når du ikke få mælkeprodukter?

    KH

    SvarSlet
  2. Hej Anne.
    Kosten har fået en del omtale må man sige - både på godt og ondt. Kalkindtaget er også en af mine bekymringer omkring diæten. Ifølge paleo udskiller man ikke lige så meget kalk fordi man spiser mindre salt og syreholdigt mad ergo behøver man ikke indtage så meget kalk som man plejer og burde kunne få dækket sit behov gennem kosten. De første par uger har vi spist paleo-for-nybegyndere dvs. at kosten har bestået af 80 procent paleo og 20 procent åbne måltider, hvor man evt. kan spise mælkeprodukter og ellers kan man som du nævner supplere med kalktabletter. Kan anbefale dig at prøve det:) Du kan jo altid starte med 80/20 og se hvad du synes om det.

    MVH Lene

    SvarSlet